środa, 14 stycznia 2009

Pieprz cayenne (pieprz kajeński)


Przez wielu zielarzy pieprz cayenne uważany jest za zioło najbardziej użyteczne i cenione nie tylko dla całego układu pokarmowego, ale także dla serca i układu krążenia.
Cayenne działa jak katalizator i zwiększa skuteczność innych ziół o podobnych właściwościach.
Cayenne jest ziołem leczniczym i odżywczym. Jest bardzo bogatym źródłem witaminy A i C, B kompleks i jest bardzo bogaty w składniki organiczne wapno i potas, który jest jednym z powodów korzystnego działania tego zioła na serce.

Trawienie
Cayenne może odbudować tkankę w żołądku(błone śluzową i podśluzową) i ma perystaltyczne działania w jelitach. Pomaga w tworzeniu kwasu solnego, który jest niezbędny do dobrego trawienia i asymilacji, zwłaszcza białek.

Serce
Cayenne jest stosowany w wszelkiego rodzaju schorzeniach kardiologicznych (jest skuteczny w razie wystąpienia ataku serca).
Jeśli atak serca wystąpi podaje się łyżeczkę ekstraktu zmieszaną w szklance gorącej wodzy ,czynność tą powtarzać co 15 minut aż do ustąpienia objawów. Cayenne ma również niezwykłą zdolność do zwiększenia wydajności układu krążenia, obniżające ciśnienie krwi.
Według dr Richard Andersona autora best sellera The "Cleanse & Purify Thyself"
, połączenie zażywania pieprzu cayenne oraz głogu daje najbardziej niesamowity wpływ na serce. Uważa on, że kilkumiesięczna kuracja tymi ziołami znacznie wzmacnia serce oraz zapobiega ewentualnym atakom serca.

2 komentarze:

  1. Witam! Mam jak co roku dolegliwości żołądkowe, niezbyt silne, ale jednak. Nie mam wrzodów, przynajmniej nic o nich mi nie wiadomo. Chciałabym stosować w.w. pieprz, ale mam niskie ciśnienie i tu moje pytanie. Jaka dawka byłaby dla mnie wskazana aby skorzystać z dobroczynności tego pieprzu jednocześnie nie obniżając mi dodatkowo ciśnienia. Pozdrawiam i czekam niecierpliwie na odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wpis! Już z kilku źródeł dowiedziałam się, że pieprz cayenne oprócz zastosowania w kuchni, może pomóc leczyć np. nadciśnienie. Muszę koniecznie wprowadzić go do mojego jadłospisu. Pozdrawiam kpir program

    OdpowiedzUsuń